Objavljeno 12.06.2020.

Nastavno na konzultacije s Ministarstvom graditeljstva i prostornoga uređenja, vezano za provedbu Odluke o osiguranju novčane pomoći za privremenu i nužnu zaštitu i popravak zgrada oštećenih potresom na području Grada Zagreba i okolice (NN 55/2020), dajemo detaljnije upute koji se tiču isključivo Upravitelja zgrada i vjerujemo da će Vam biti od koristi.
Upravitelji zgrada će prijave, s ciljem ostvarivanja prava na novčanu pomoć, predavati prvenstveno elektronički putem internetske poveznice na prijavni obrazac (www.mgipu.hr à Prijava za novčanu pomoć…). Prijava se provodi putem e-Građani identifikacije uz pojedinačnu provjeru identiteta prijavitelja - fizičke osobe, dakle svatko od zaposlenika Upravitelja može sa svojim ulazom u e-Građane biti prijavitelj zgrada u Vašem portfelju.
Kod elektroničke prijave, za svaku zgradu se podnosi pojedinačna prijava (jedna po jedna).
Pritom je važna adresa zgrade koja se automatski povezuje s katastarskom česticom i pripadajućom katastarskom općinom, a ako imate odgovarajuće zemljišno-knjižne podatke (zk.č. i k.o.), oni se također mogu upisati.
Prilikom prijave putem aplikacije nudi se odabir „da li se radi o Upravitelju zgrade“, te se nakon tog odabira unose podaci za Upravitelja, kao i drugi potrebni podaci koji su detaljno specificirani u „Uputi za provedbu Odluke o osiguranju novčane pomoći za privremenu i nužnu zaštitu i popravak zgrada oštećenih potresom na području Grada Zagreba i okolice (NN 55/2020)“ objavljenoj na web stranici MGIPU (https://mgipu.gov.hr/UserDocsImages/dokumenti/1.6.2020.Uputa.potres.pdf ).
Za predmete prijavljene elektroničkim putem moguće je u svakom trenutku provjeriti status pojedine prijave, odlaskom na istu poveznicu gdje je prijava napravljena. Također, kod elektroničke prijave na daljinu, omogućeno je spremanje „nacrta prijava“ (prijava koje još nisu potpune), što će znatno olakšati postupak prijavljivanja, a  također i ubrzati samu obradu prijava od strane službenika Ministarstva jer će se smanjiti obim nepotpunih prijava.
Kako okolnost nemogućnosti predavanja prijave elektroničkim putem ne bi bila na štetu prava stranaka koje im po Odluci pripada, prijavu je moguće predati i na lokaciji Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja u Zagrebu, Vinogradska cesta 25, u uredovnom vremenu radnim danima od 9 do 14 sati.
Prijavni dokumenti koji se predaju na adresi u Vinogradskoj 25 se svi skeniraju i digitaliziraju prije urudžbiranja, te sam proces obrade traje dulje. Osim toga, nema mogućnosti provjere statusa prijava.
 
 Udruga Upravitelj podržava nastojanja Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja za digitalizacijom javne uprave. Stoga vjerujemo da će svi naši članovi prepoznati koristi predaje prijave elektroničkim putem na mrežnim stranicama Ministarstva, iz ureda Upravitelja ili bilo koje druge lokacije i upravo na taj način izvršiti prijave za ostvarivanja prava na novčanu pomoć shodno Odluci o osiguranju novčane pomoći za privremenu i nužnu zaštitu i popravak zgrada oštećenih potresom na području Grada Zagreba i okolice (NN 55/2020).